Wednesday, April 13, 2011

SALAM..

lama betul aku tak conteng kat sini.. aku betul2 bz dgn tender yg berderet2, pastu di duga dengan dugaan 3 minggu takder air kat apartment umah aku... n aku jugak baru ok dari mabuk peknen adik azri... semua membuatkan aku tak sempat nk conteng... hanya sempat jenguk umah kawan2.. :)

Alhamdulillah... kami dah dapat beli rumah sendiri... tak jauh pun dari rumah sekarang.. cuma lain blok n ground floor... rezeki anak2.. sebenarnya tak plan pun, masa tengah krisis air 3 minggu tu, kami mcm dah bosan nak angkut air tinggi2.. (baca: tingkat 2) so saja la jalan2 round2 taman tu.. pusing2 semua apartment yg ada dengan niat nk pindah umah ground floor... bukan sebab air je.. tp memikirkan pagi2 nnt bila dah ada baby... nk angkut baby, azri , beg depa berdua n barang aku. dr tingkat 2... mcm tak sanggup je... tp bila masalah air ni melanda.. menjadikan kami teruja nk sewa umah lain..

pusing punya pusing.. sekali terjupa umah yg kami beli ni.. ingat boleh sewa je.. sekali dia jual rupanya.. mcm dah frust kat situ.. tp mulut gatal tanya prosidur nk beli umah tu mcm mana.. bila dgr penerangan dr agent tu.. rasa berminat... so kami pun gatal2 anta la semua dokument, pastu tak berapa mengharap pun....

sekali minggu lps.. dpt kol dr agent ckp loan lps... hah?? terkejut kami sbb mcm senang je.. sbb kita org br amik kete.. n mmg tak yakin loan leh lps... tp dlm hati syukur sgt2... mmg rezeki anak2 kami.. n semalam kami g sain loan n s&p... pasni tgu lawyer kol.. nk bg s&p yg dah mati setem n surat comfirm dr pemaju yg owner tu mmg pemilik umah tu.. pastu boleh la wat ape yg patut... thank a lot kat family kat kg terutamanya abah aku yg byk tolong aku...

tak sabar nk duduk umah sendiri... :)

2 comments:

  1. Salam.duduk kat putra perdana ye.saya pun duduk sana.ade advise good nursery kat sana tak?ade hanta kat 1 nursery kat pp6 tp mcm x berape ok.

    ReplyDelete
  2. saya duduk kat pp8.duduk kat putra perdana apartment mana.masih ade problem air lg ke.

    ReplyDelete