Monday, October 25, 2010

IBU CUAI

smlm mmg aku cuai sgt...
azri jatuh dr katil...
berlari aku dr dapur meluru masuk dlm bilik...
aku tgk azri tgh tersembam...
tiada tangisan aku dgr sewaktu aku angkat dia...
bila aku peluk dia kuat2... n cium pipi n dahi dia
br aku dengar suara tangisannya yg nyaring...
nk nangis aku tgk dia...
Ya Allah... cuainya hambamu ini...

sebelum kejadian tu...
aku dengan adik ipar aku sedang tgk tv di ruang tamu..
azri plak masih lagi tdo selepas aku beri dia mkn nestum n sebotol susu
tetiba aku rasa nk mkn jumput2 ikan bilis...
jadinya aku pun bangun n pergi ke dapur....
on the way ke dapur tu..
aku sempat tgk azri masih lagi g penjuru katil bersebelahan dinding...
tanpa pk apa2 aku terus g dapur, sediakan bahan untuk buat jumput2 tu..
tgh aku goreng bacuhan tepung tu..
tetiba aku dgr ada benda jatuh...
automatik kepala aku terus terfikir azri...
berlari la aku mendapatkannya...

alhamdulillah... azri takder pape....
syukur sgt2....

"Ya Allah Ya Tuhanku.. aku mohon padamu lindungilah anakku ini dr sebarang musibah n bencana... Kau berilah kesihatan dan kecergasan akal kepadanya... amin"

No comments:

Post a Comment