Friday, May 21, 2010

KETIKA ITU....

MUHAMMAD AZRI IMAN BIN SAIFUL AZAHAR

Alhamdulillah, aku dah selamat melahirkan bb boy pada 13 mei 2010 yg lps kat sepital serdang pukul 1.08 pagi dgn kaedah pembedahan... (ayat skema)
aku dah start rasa sakit dr mlm 11hb nk ke 12hb... disebabkan aku tak tahu sakit bersalin tu mcm mana.. aku pun buat tak tahu jer.. siap tolong adik ipar aku pindah umah lagi mlm tu... n aku sempat menikmati nasi goreng kampung mlm itu juga...
lps tolong adik ipar aku pindah umah, aku n hubby sempat minum air secawan kat kedai mkn area umah aku... aku rasa lain mcm jer... tak mcm hari2 lain.. hati pun tak sedap jer.. so aku ajak hubby balik awal hari tu...
sampai rumah aku, aku tukar baju duduk sekejap kat sofa dan cuba menonton tv... tp tak jd juga... so aku ckp kat hubby aku.. aku nk cuba tdo kat dlm bilik.. mana tahu rasa sakit tu kurang... aku cuba tdo... nmpknya menjadi.. tp kul1 pagi 12.05.10, aku rasa sakit tu makin terasa... aku pergi ke toilet, mana tahu ada tanda2 nk bersalin.. tp takder... so mlm tu aku tak tdo... aku keluar masuk bilik pergi ke dapur, lepak kat dpn tv... tp aku rasa ada yg tak kena..
aku cuba gak pejamkan mata.. tp tak tdo2 pun... tgk jam dah kul 5.30 pagi.. aku capai hp aku.. niat hati nk kol kak long aku.. nk tanyakan dia... pasal tanda2 nk bersalin... tp aku takut nnt dia terkejut, so aku anta jer la sms.. tak lama pastu, dia bls.. so dia citer la tanda2nya tu.. apa yg dia ckp.. semua tak sama aku rasa... mungkin aku br nk sakit bersalin...
aku tgu hubby bgn tdo... dlm kul 6.30 pagi, aku kejutkan dia.. aku ckp kat dia aku dak tdo pun mlm tu, rasa sakit... pastu aku ajak dia g hospital. so dia g solat subuh n lps tu gerak g hospital serdang...
ITU NAMA SAYA...

sampai kat serdang... aku terus masuk dlm bilik... kat situ doktor check bukaan jln aku.. time tu br 2 cm.. so mmg kebetulan aku kena masuk wad hari tu juga.. so dia terus tolak aku masuk wad... bosan betul duduk sorg2 dlm wad tu.. sbb aku di tempatkan dlm bilik sorg2.. tp kelas 3 tau... mmg selesa sgt2.. dgn toilet dlm bilik tu jugak.. dgn ekon... aman dunia
tgh baring2 sepasukan doktor dtg melawat aku... sepasukan erk.. sbb ada la dlm 7 org.. check tekanan darah aku... godek2 perut aku... dah mcm uli tepung aku rasa...
bosan dok sorg2 aku main msg dgn hubby yg tgu waktu melawat... tetiba aku rasa nk mkn kue tiaw goreng... uh sedapnya.. terus bgtau hubby... dia g tgk kat kantin sepital... sekali takder.. so hubby belikan mi goreng.. bila time waktu melawat dah sampai.. hubby terus naik wad jupe aku.. lapar sungguh aku... pastu borak2 dgn hubby, tetiba waktu melawat dah abis.. alamak rasa kejap sgt plak... sakit tu mmg ada.. tp blm kuat sgt2.. oh lupa aku, tanda bersalin tu kuar time aku dah kat sepital.. kul 9.10 pagi... time tu rasa takut tetiba...
aku cuba buat2 tdo.. tp nurse kat sana rajin betul check tekanan darah aku... kejap2 masuk kejap2 masuk bilik aku... tepat kul 4, waktu melawat sekali lagi... lepak dgn hubby.. sakit tu mcm makin kerap plak... tp tahan jer.. lps maghrib rasa sakit agak kuat.. boleh tahan lagi.. tp hubby dah sibuk panggil nurse.. so nurse check jln br bukan 4 cm.. so terus tolak masuk dewan bersalin...

No comments:

Post a Comment